Zapojte se!
Potom neváhej a dojdi k nám do dílny anebo napiš na
info@eforce.cvut.cz
Tým v médiích:
EEM (strana 48)
Zprávy v 10 (18:43)
Studio ČT24 (14:00)
Tvůrci formule ČVUT se spalovacím motorem chystají velkou změnu
Čeští studenti stavějí špičkové formule na elektřinu i benzin
Úspěšné formule studentů ČVUT se představí v dejvickém kampusu
Závodní formule studentů ČVUT v Praze se představí v dejvickém kampusu
[VIDEO] Reportáž z Dětské univerzity ČVUT

Po návratu z nevydařeného maďarska, měl náš tým eForce Prague Formula pouhé čtyři dny na nápravu chyb a přípravu monopostu FSE.03 na odjezd do italského Varana De´Melegari, kde chceme úspěšně zakončit naši závodní sezonu 2014.
V pražských Dejvicích, na naší domovské půdě Fakulty elektrotechnické ČVUT, se opět pracovalo v plném nasazení až do úterý, kdy bylo auto připraveno k testování. Nezbývalo tedy, než vše sbalit a vyrazit na testovací plochu.
Na testování v Panenském Týnci
Jako testovací lokaci si náš tým zvolil letiště v Panenském Týnci, kde je dostatek prostoru pro zkoušení různých nastavení vozu, maximální zrychlení i přechody mezi různými povrchy jako je beton a asfalt. Na letišti náš tým strávil celý den a zaměřil se přitom na stabilitu monopostu a jeho komponent.
Příprava na Skid-pad
Zajímavé ladění nastavení probíhalo při přípravě pilotů na disciplínu Skid-pad, o kterém se vše podstatné dočtete v minulém článku. Seřizování se týkalo kromě podvozku, kde se laborovalo se stabilizátory, také motorů, kdy naši vývojáři hledali optimální nastavení točivého momentu vnitřního kola monopostu v závislosti na poloměru otáčení vozu tak, aby menší moment na vnitřním kole pomohl stabilitě vozu a adhezi pneumatik. Připomínám, že monopost FSE.03 je vybaven dvojicí elektromotorů od spolešnosti TG Drives s nezávislím řízením, plně vyvinutým naší elektrotechnickou skupinou (ELS). Technické podrobnosti o našem vozu naleznete v jeho kartě.
Návrat za tmy
Součástí delšího testování je i nabíjení Battery packu našeho monopostu. Dvě hodiny nabíjení znamenaly vyschnutí trati a také méně světla. Testování tak bylo velice komplexní, kdy jsme v poledne testovali na mokru, poté přešli do stavu "medium" na suché pneumatiky a v pozdějším odpoledni, přibližně kolem šesté hodiny, byla trať již zcela oschlá při teplotě přibližně 12°C. Náš tým byl tedy s průběhem celého dne spokojen, protože bylo odhaleno i několik mechanických a elektrotechnických nedostatků, jejichž odstranění opět snižuje pravděpodonost problémů během závodů v italském Varanu De´ Melegari, kam náš tým již zítra vyráží, na poslední závodní podnik sezony 2014.
Příště se tedy přihlásíme, již z Itálie!
S pozdravem za tým eForce Prague Formula, Jakub Dražan