Zapojte se!
Potom neváhej a dojdi k nám do dílny anebo napiš na
info@eforce.cvut.cz
Tým v médiích:
EEM (strana 48)
Tvůrci formule ČVUT se spalovacím motorem chystají velkou změnu
Čeští studenti stavějí špičkové formule na elektřinu i benzin
Zprávy v 10 (18:43)
Studio ČT24 (14:00)
Úspěšné formule studentů ČVUT se představí v dejvickém kampusu
Závodní formule studentů ČVUT v Praze se představí v dejvickém kampusu
[VIDEO] Reportáž z Dětské univerzity ČVUT

Je pátek 21 hodin a náš tým od poledne řeší problém. Problém, přes který podle komisařů nejede vlak, i když jsou si vědomi toho,
že se jedná o nedodělek v pravidlech.
Ta v daném bodě opomíjejí úpravu pro vozy s elektropohonem (pravidla jsou modifikována postupem let z původních pro spalovací vozy a jsou do dnešního dne společné).
Konkrétně od poledne s komisaři řešíme vzduchovou mezeru 2,5 cm, která má být mezi zdrojem tepla a sedačkou. Za zdroj tepla je v tomto případě
považováno cokoliv během provozu standardně přesahující teplotu 60°C (motor, chlazení...).
U monopostu FSE.03 se za sedačkou a jejím tepelným štítem (firewallem) nachází Battery pack. Kryt Battery packu v jednom místě nesplňuje požadovanou vzdálenost 2,5cm od tepelného štítu, tj. vzduchová mezera je menší. S komisaři tak začala nekonečná slovní přestřelka o fakt, zda je Battery pack standardně zdrojem tepla. Za ten se totiž považují pouze bateriové články, které jsou fyzicky umístěné ještě dále, a tak se zdá být fyzická absolutní mezera od sedačky větší, než požadovaných 2,5 cm. Jako zdroj tepla se celý Battery pack považuje až ve chvíli exploze - o tomto pohledu na věc asi není třeba debatovat z hlediska požadované vzduchové mezery nebo nároku na tepelnéhý štít. Obě opatření by byla takřka zbytečná.
Problémový bod v pravidlech (celá pravidla .pdf - strana 48, bod T4.3.2 b):
Dalším zádrhelem je fakt, že naše pěnová vystýlka pilota není považována za sedačku a tudíž pilot sedí přímo na tepelném štítu. U našeho vozu se během přejímky vystřídali lidé z všech komisařských týmů a konzultace nebraly konce.
Argumentace nejednoznačným výkladem pravidel o tom, co je zdrojem tepla a zda musí být mezera před nebo za firewallem, pomalu ústila k naznačení, že bychom měli přestat rýpat, a i když si jsou vědomi nedokonalosti v pravidlech, nechtějí si zbytečně komplikovat svoji práci. Tj. máme najít způsob, jak mezeru 2,5 cm vytvořit.
A to je náš úkol v současné chvíli. Proti naší snaze je opět čas, protože pořadatelé už se chystají uzavřít paddock, a tak dokončovací práce proběhnou pravděpodobně až ráno. Během zítřejšího poledne se tedy přihlásíme s výsledkem naší úpravy na přejímce.
S pozdravem za tým eForce Prague Formula, Jakub Dražan