Zapojte se!
Potom neváhej a dojdi k nám do dílny anebo napiš na
info@eforce.cvut.cz
Tým v médiích:
EEM (strana 48)
Tvůrci formule ČVUT se spalovacím motorem chystají velkou změnu
Čeští studenti stavějí špičkové formule na elektřinu i benzin
Zprávy v 10 (18:43)
Studio ČT24 (14:00)
Úspěšné formule studentů ČVUT se představí v dejvickém kampusu
Závodní formule studentů ČVUT v Praze se představí v dejvickém kampusu
[VIDEO] Reportáž z Dětské univerzity ČVUT
Přejímky v Itálii? Žádná slast!
11.9.2015 | autor František Pech | foto František Pech, Jan Mánek
Zdravíme všechny naše fanoušky z Italského Varana de' Melegari!
Italské závody mají vždy o den posunutý harmonogram a začínají tak pro týmy až v pátek. Samozřejmě začínají technickými přejímkami. Protože jsme se letos hlásili z přednostních pozic pro loňské finalisty, byli jsme na přejímkách jako první v pořadí v elektrické skupině.
Přejímka začala s půlhodinovým zpožděním a italské tempo nás neoslnilo ani při jejím průběhu. Komisaři vypadali, jako by inspekční listy vyplňovali poprvé v životě a každý bod si několikrát četli, aby náhodou na něco nezapomněli. Naštestí nepřišli na nic závažného a po doplňění dvou uzemňovacích drátků jsme těsně před obědem dodělali nízkonapěťovou přejímku a po prodloužené pauze na oběd komisaři pokračovali v nastoleném tempu s kontrolou vyskonapěťových obvodů.
Během přejímky jsme se několikrát dostali do komických situací. Například, když komisař měřil zařízení kontrolující izolační stav vysokého napětí oproti kostře formule a měřící odpor zapojil mezi kladný a záporný pól vysokého napětí. Asi nebudete příliš překvapeni, když Vám řeknu, že se nedočkal chyby ani po 30 sekundách stranovených pravidly. Na svou chybu byl upozorněn a další části přejímky probíhaly sice pomalu, ale hladce.
Po úmorných šesti hodinách čistého času jsme se konečně dočkali mechanické přejímky. Ta probíhala naopak velmi rychle a po páté hodině už naši řidiči vyskočili z formule do stanovených 5 sekund a celý tým čekal na zvážení formule. Opět jsme se setkali s perfektní italskou připraveností, když těsně před námi přestaly fungovat váhy. Po půl hodině čekání jsme si už mysleli, že dnes ani nestihneme následující náklonový test a test kropením vodou. Komisaři se snažili váhy opravovat, když jim ale po znovuzapnutí nevážily dvě místo původní jedné, začali váhy postupně přenášet pod koly auta a postupně ho vážit. Naštěstí tým Infinity Racing zapůjčil své váhy a my jsme zanedlouho putovali na Tilt test s nápisem 202kg na kapotě.
Tilt proběhl bez zaškobrtnutí a hned jsme tlačili na Rain test. Zde jsme se opět dočkali překvapení. Protože máme čtyři motory, tak prý máme Rain podstoupit dvakrát. Tato zpráva v našich koutcích vyvolala lehké cukání a komisař se poté sám od sebe přeptal svého šéfa, jako to tedy má být. Odpověď byla jednoznačná a po čtyřech minutách už bylo jasné, že zítra můžeme bez otálení absovovat Brake Test a následně začít nastavovat formuli na zdejší podmínky.
Celkem nám přejímka trvala devět hodin a proběhla prakticky bez zaváhání. Pro srovnání spalovací formule z Brna odjížděla po dvou hodinách se stejným počtem nálepek.
Držte nám palce při statických disciplínách!