Zapojte se!
Potom neváhej a dojdi k nám do dílny anebo napiš na
info@eforce.cvut.cz
Tým v médiích:
EEM (strana 48)
Tvůrci formule ČVUT se spalovacím motorem chystají velkou změnu
Čeští studenti stavějí špičkové formule na elektřinu i benzin
Zprávy v 10 (18:43)
Studio ČT24 (14:00)
Úspěšné formule studentů ČVUT se představí v dejvickém kampusu
Závodní formule studentů ČVUT v Praze se představí v dejvickém kampusu
[VIDEO] Reportáž z Dětské univerzity ČVUT
Po denní odmlce se opět hlásíme z kanadského Barrie v Ontariu. Působíme tu trochu jako exoti z jiné krajiny, ale s respektem soupeřů, nejenom díky vyšperkovanému depu, ale především díky technologicky vyspělejšímu monopostu, který během dnešního dne nechal všechny soupeře za sebou, jak jsme slíbili. O tom ale až později…
Cítíme se jako doma
Místní závody jsou poměrně specifické a díky pořadatelům i ostatním týmům se tu cítíme velice dobře. Ostatně ve všech televizních reportážích, či titulcích se hovoří o soutěži severoamerických týmů a České republliky, potažmo Prahy. Viz. jedna z prvních reportáží.
Statické disciplíny – nutné, avšak praktické zlo závodníků
Včerejšek se nesl ve znamení statických disciplín, to znamená prezentaci finančních nákladů na výrobu tisícikusové série našeho monopostu, Engineering design reportu, tzn. obhajoba konstrukce a řešení monopostu před porotou a také business plan, kde se svým produktem snažíme získat dotaci k nastartování společnosti/businessu, tak jak jsme si jej navrhli.
Výsledky těchto disciplín v porovnání s ostatními týmy do této doby neznáme a čeká se na vyhlášení. Ve všech jsme však v TOP3. Ve volném čase mezi těmito disciplínami jsme postupně dodělali všechny nutné technické přejímky.
Na cestě za vítězstvím
Dnešní, třetí den - závodní den jsme začali nástupem do akcelerační disciplíny na 75 metrů. Na místní trati se nachází hodně písku, takže náš monopost měl velkou výhodu oproti spalovacím monopostům díky náhonu 4x4 (hodnocení jsme pouze v kategorii monopostů s elektrickým pohonem) a Petr Sucháček v kokpitu FSE.04x tak stanovil vůbec nejlepší akcelerační čas dne – 4.1s.
Ani nás neminuly problémy
Po akcelerační disciplíně naše auto zamířilo do testovací zóny. Zde se začaly ozývat problémy, které na sebe pomaličku upozorňovaly již při předchozím provozu monopostu. Bouchání vycházející z auta, ale nebylo lehké identifikovat. Pravděpodobně převodovky nebo uvolněný difuzor. Tým tak zamířil do boxů a půl hodiny před uzavřením poslední dopolední disciplíny (jízdy v osmičce) se vydal ke kontrole převodovek vlastní výroby. Ta znamenala zajímavou show pro přihlížející diváky. Žádný problém ovšem nalezen nebyl. Následovala tedy sborka a monopost FSE.04x se vrátil na trať minutu před uzavřením dráhy s Petrem Sucháčkem.
I skid-pad (jízda v osmičce) tedy byla včas odjeta, byť pouze jedním pilotem. Takové štěstí už neměli naši soupeři, kteří do akcelerace a skid-padu kvůli technickým problémům nestihli nastoupit a tak jsme utrhli náskok na těchto dvou disciplínách, který zúročíme v konečném součtu bodů.
AutoX (autokros)
Autokros je první závodní disciplína, využívající plný potenciál tratě. Jedná se o jedno ostré kvalifikační kolo, pro následující hlavní závod Endurance. Do AutoX nastoupil jako první pilot Jakub Dražan. Na druhou jízdu byl potom připraven Petr Záruba.
S minimem natestovaných kilometrů prvního pilota byly úspěšně odjety první dva rychlé pokusy AutoX. V začátku druhého rychlejšího kola, však Jakub při průjezdu zatáčkou neudržel driftující monopost dostatečně na vnitřku trati a shodil jednu kuželku, která znamenala +2s k výslednému času. Druhý jezdec Petr, zajel též první seznamovací kolo a do druhého nasadil opravdu ostré tempo. Přibližně v půlce trati, však při průjezdu odkloněnou zatáčkou nezvládl drift, do kterého se v důsledku odklonění auta dostal a monopost se nekompromisně otočil do protisměru. Byla to velká škoda, protože první polovinu tratě Petr projel bez jediné chyby a opravdu rychle.
Byť se našim pilotům obě rychlejší kola nevyvedla, časy byly velmi rychlé vzhledem ke konkurenci a v kategorii elektrických monopostů jsme disciplínu AutoX ovládli. Na oficiální výsledky však stále čekáme.
Do zítřejšího Endurance závodu s náskokem
Na zítřejší hlavní vytrvalostní disciplínu Endurance, budeme nastupovat v ostré konkurenci elektrických a spalovacích vozů, avšak v naší elektrické kategorii s náskokem přibližně 100 bodů na soupeře. Maximum možné získat ze závodu Endurance je 300 bodů. Pokud se nám tedy podaří udržet dosavadní tempo a výsledky týmu, mohli bychom si odvést nejvyšší celkové ocenění z této kanadské soutěže!
Časový posun je neúprosný
Vzhledem k časovému posunu Barrie (Ontario) -6 hodin vůči českému času, vám tyto řádky píšeme na konci závodního dne, přibližně v 18:00 kanadského času, kdežto vy si je v České republice přečtete až ráno, kdy budeme nastupovat do hlavního závodu Endurance.
Ve chvíli, kdy budete číst tyto řádky, nám tedy držte palce a po skončení závodu se hned přihlásíme a věříme, že zprávy budou velice pozitivní!
Výsledky (nejen) ze soutěže FS North naleznete ZDE.Děkujeme za vaši přízeň! Tým eForce!